Als de codes van uw authenticatie app geweigerd worden

Als de zescijferige code van uw authenticatie app wordt geweigerd bij het inloggen, dan ontvangt u het volgende bericht: ‘De door u ingevoerde code is ongeldig’. We vragen u om in dit geval te controleren of u het juiste account heeft geselecteerd uit de optielijst in uw authenticatie app.

Indien u zeker weet dat het juiste account is geselecteerd, dan kunt u nog controleren of de tijdsinstellingen van uw smartphone goed zijn ingesteld. Eenmalige wachtwoorden maken gebruik van ‘Coordinated Universal Time’ (UTC), dus uw apparaat moet op deze instellingen staan om de correcte code te kunnen ontvangen.

Op de volgende manier kunt u uw instellingen controleren:

  • Android apparaten – Ga naar Instellingen > Datum & tijd. Zorg ervoor dat de checkbox naast Automatisch is aangevinkt.

  • iOS apparaten – Ga naar Instellingen > Datum en tijd. Sta Automatisch inschakelen toe. Als deze mogelijkheid al is ingesteld, dan kunt u nog proberen om het kort uit te schakelen en direct weer in te schakelen (reset).

Stuur bericht Sluit formulier
Stuur ons een bericht

Heeft u een vraag? Laat dan een bericht achter. Wij antwoorden altijd persoonlijk en snel.