Fase 2: Afspraken voor de software-inrichting

In de tweede fase worden schriftelijke afspraken tussen uw ziekenhuis en MRDM gemaakt over de wijze waarop u uw batch-bestanden gaat aanleveren. We maken deze afspraken met u tevens om een stukje op maat gemaakte software in te richten waarmee wij uw data kunnen verwerken. Deze software wordt wekelijks officieel gepubliceerd en bestaat uit een aantal componenten zoals bijv. het gekozen aanleverscenario en een kwaliteitscontrole.

Op basis van de gekozen registratie(s), situatie van uw ziekenhuis en onze ervaringen maken wij een voorstel met betrekking tot de afspraken voor de software-inrichting.

Belangrijke zaken waarover wij afspraken willen maken zijn onder andere de volgende:

  • Hoe wordt de data bij ons aangeleverd – doet u als ziekenhuis dit zelf of gaat het via een derde partij? 
  • Hoe wordt de data door ons verwerkt? Voor de randvoorwaarden en uitgangspunten van de dataverwerking gebruiken wij een aantal standaarden, deze worden beschreven in onze aanleverscenario’s. 
  • In welke frequentie wordt er aangeleverd? 

Om gedurende het hele registratiejaar zo realistisch en betrouwbaar mogelijk te kunnen rapporteren over kwaliteit van zorg, adviseren wij u eenmaal per kwartaal data bij MRDM aan te leveren. Dit wordt in de afspraken voor software-inrichting opgenomen, maar is geen harde eis. Actuele rapportages maken het voor u als ziekenhuis mogelijk om tijdig op kwaliteit te kunnen sturen.

Datum laatste aanpassing 20 december 2019

We helpen je graag verder

Als u vragen heeft staan wij voor u klaar. Bel of mail ons op onderstaand telefoonnummer of e-mailadres.

Stuur bericht Sluit formulier
Stuur ons een bericht

Heeft u een vraag? Laat dan een bericht achter. Wij antwoorden altijd persoonlijk en snel.